10 heinäkuuta, 2015

Sauna ilta jokirannassa

Ilonan perhe tuli meille eilen saunomaan rantasaunalle. Siellä on tosi rauhallista ja tykkään saunoa rantasaunalla. Me saunotaankin siellä perheen kanssa joka viikko. On se kyllä ihanaa, kun joki menee tontin poikki ja milloin vain voi mennä uimaan. Tällä kertaa mun ja ilonan piti lämmittää sauna ja mikäs siinä luonnonhelmassa ollessa.
 Isäni on tehnyt puisia tasoja joen rantaan ja alasaunaa ja sen ympäristöä on kehitetty vähitellen. Tän kesän uudistus oli riippukeinu, joka näkyykin kuvassa.
 Kiukaasta ei oikein saanut kuvaa, kun oli niin huono valoitus
Kaikki kaverit aina ihmettelee, kun jokivesi on ruskeen väristä. Moneen kertaan olen selittänyt, että vesi on ihan puhdasta ja väri johtuu mutapohjasta.. Joki vedellä me tukatkin pestään, kun ollaan rantasaunalla, eikä siinä mitään ongelmaa.
  Saunomisen jälkeen me syötiin porukalla croisanttia, maissia ja makkaraa. Sitten päätettiin, että ilona jää meille yöksi ja mun toinen pikkuveli menee Ilonan perheen luo. Illalla me mentiinkin melkein heti mun huoneeseen, koska kello oli jo ykstoista ja nuoremman pikkuveljen piti päästä nukkumaan. Minä ja Ilona kulutettiin ilta ja osa yötä juttelemiseen.

Hauskaa kesää!
T:Minttu

Ei kommentteja: